Galería: Los buses eléctricos del Transantiago en 15 fotos

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A worker cleans an E12 electric bus in Santiago, on January 10, 2019. - The government and the operating companies of Transantiago (Public Transport of Santiago) introduced the first 100 buses into service as part of a plan to renovate the 6,500 internal combustion buses currently circulating in the Chilean capital, which are responsible for almost 30% of pollution. With a park of 2.4 million vehicles that produce 80% of the toxic emissions in Santiago - one of the five most polluted South American capitals - the arrival of Chinese-made electric buses became an incipient respite for their burdened inhabitants. (Photo by CLAUDIO REYES / AFP)

Los pasajeros subieron a un autobús eléctrico E12 en Santiago, el 13 de enero de 2019.

El gobierno y las compañías operadoras de Transantiago (Transporte Público de Santiago) introdujeron los primeros 100 autobuses en servicio como parte de un plan para renovar los 6,500 autobuses de combustión interna actuales En circulación en la capital chilena, que son responsables de casi el 30% de la contaminación.

Con un parque de 2,4 millones de vehículos que producen el 80% de las emisiones tóxicas en Santiago, una de las cinco capitales más contaminadas de América del Sur, la llegada de autobuses eléctricos de fabricación china se convirtió en un incipiente respiro para sus habitantes.

 

Fuente:

AFP

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